System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Uchwała Nr XXXI/274/2021 - ws. przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz samochodu operacyjnego dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Myśliborzu
UCHWAŁA Nr XXXI/274/2021
RADY MIEJSKIEJ W MYŚLIBORZU
z dnia 29 kwietnia 2021 r.
w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego oraz samochodu operacyjnego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020r. poz. 716 ze zm.), art. 19b pkt 1 , art. 19h pkt 1, art. 19i pkt 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2020r. poz. 1123 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§1. Wyraża się zgodę na przekazanie środków na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej prowadzony przez Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie w kwocie 110.000 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych 00/100)
z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego pojazdu ratowniczo-gaśniczego GBA oraz samochodu operacyjnego SLOp dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu.
§2. Pomoc finansowa, o której mowa w § 1 zostanie udzielona w formie dotacji celowej.
§3. 1. Szczegółowe warunki przekazania i rozliczenia dotacji określone zostaną w umowie.
2. Do zawarcia przedmiotowej umowy upoważnia się Burmistrza Myśliborza.
§4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Myśliborza.
§5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Antczak
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 19b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r o Państwowej Straży Pożarnej, Gminy mogą uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej, poprzez przekazanie środków finansowych na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej. Zgodnie z art. 19h ww. ustawy środki Funduszu mogą być przeznaczone na pokrywanie kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu zwrócił się z wnioskiem do Gminy Myślibórz o wsparcie finansowe budżetu KP PSP poprzez udzielenie dotacji w kwocie 110.000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego GBA oraz samochodu operacyjnego SLOp.
Państwowa Straż Pożarna w ramach swoich obowiązków zobowiązana jest między innymi do niezwłocznego reagowania na wszelkiego rodzaju zdarzenia zagrażające mieszkańcom, a także niesienia pomocy ofiarom tych zjawisk. Gmina Myślibórz to nie tylko miasto Myślibórz ale także 29 sołectw. Niejednokrotnie pomoc strażaków staje się utrudniona z uwagi na oddalone miejsca, w których jest ona potrzebna. W celu maksymalnego skrócenia czasu reakcji na zgłoszenia oraz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców niezbędnym staje się wyposażenie strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu, obsługujących teren miasta i gminy Myślibórz, w nowe pojazdy specjalistyczne.
SLOp (lekki samochód operacyjny) – pozostawać będzie do dyspozycji osób funkcyjnych z KP PSP dojeżdżających na miejsce zdarzenia, których zadaniem jest m.in. przejmowanie kierowania działaniami ratowniczymi podczas pożarów, miejscowych zagrożeń i innych nietypowych zdarzeń. Ponadto, wykorzystywany będzie do przeprowadzania czynności kontrolno-rozpoznawczych, do wykonywania zadań związanych z prewencją społeczną i wielu innych przedsięwzięć ustawowych, związanych z codzienną działalnością KP PSP w Myśliborzu. Obecnie użytkowany w Komendzie Powiatowej PSP w Myśliborzu samochód SLOp to wysłużony pojazd marki Volkswagen Passat 1,9 TDi, którego wiek liczy obecnie 17 lat,a częste remonty przewyższają jego wartość. Koszt całkowity samochodu to 120.000 zł, z tego: wkład Gminy – 10.000 zł, wkład Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej -20.000 zł, wkład Gminy Barlinek: 90.000 zł
GBA (średni samochód ratowniczo-gaśniczy, ze zbiornikiem na wodę i autopompą) jako samochód „pierwszo-wyjazdowy” – dysponowany do większości zdarzeń, ze względu na wszechstronne wyposażenie. Pojazd ten zastąpi wyeksploatowany w dużym stopniu samochód GLBA marki Renault Mascott, który podobnie jak SLOp prawie dwukrotnie przekroczył czas normatywny - użytkowany jest 17 lat. Samochód generuje coraz częściej ogromne koszty związane z utrzymaniem go w stanie gotowości, biorąc pod uwagę naprawy podzespołów eksploatacyjnych, ale również wyposażenia specjalnego jak zestaw narzędzi hydraulicznych lub autopompa. Koszt całkowity samochodu to 800.000 zł, z tego: wkład Gminy – 100.000 zł, dofinansowanie NFOŚ i MSWiA – 700.000 zł.
Zakup przedmiotowych pojazdów pozwoli na skuteczniejszą realizację zadań i szybsze przemieszczanie się do miejsc zaistniałych zdarzeń, a tym samym szybsze udzielenie pomocy.
Udzielona pomoc dla Komendy Powiatowej PSP w Myśliborzu przyczyni się w znacznym stopniu do poprawy warunków pracy strażaków KP PSP. Zakup nowych samochodów wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i podniesie gotowość strażaków do działań, a co za tym idzie wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa w Gminie Myślibórz, w tym mieszkańców lokalnej społeczności.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Ananicz | 05-05-2021 12:42 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Małgorzata Kępa | 05-05-2021 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Ananicz | 06-05-2021 09:51 |