System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu
ZARZĄDZENIE NR SO.120. 67.2022.MP
Burmistrza Myśliborza
z dnia 08.06.2022 r.
w sprawie przyjęcia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zarządza się co następuje:
§ 1.
Wprowadza się „Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu” w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2.
Nadzór nad wprowadzeniem planu powierza się Koordynatorowi ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia
Burmistrza Myśliborza
nr SO.120. 67 .2022.MP
z dnia 08.06.2022 roku
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim
w Myśliborzu
Lp. |
Zakres działań |
Realizujący zadanie |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu. |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z komórkami organizacyjnymi. |
Analiza stanu obiektów administrowanych przez Urząd Miejski w Myśliborzu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów prawa. |
Realizacja w całym okresie działania. |
2. |
Obsługa osób niesłyszących (głuchoniemych). |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych |
Kurs języka migowego dla pracowników Biura Obsługi Interesanta/Sekretariatu |
Wykonano |
3. |
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami nagrań Rady Miejskiej w Myśliborzu |
Koordynator ds. dostępności, pracownik Biura Rady, informatyk |
Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrań obrad Rady Miejskiej w Myśliborzu |
Realizacja w całym okresie działania |
4. |
Obsługa osób niedosłyszących. |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych |
Zakup przenośnej pętli indukcyjnej do Urzędu Miejskiego w Myśliborzu |
W trakcie realizacji |
5. |
Obsługa osób niewidomych i niedowidzących. |
Koordynator ds. dostępności |
Sporządzenie planu rozmieszczenia pomieszczeń oraz oznakowanie poszczególnych pomieszczeń za pomocą tabliczek/ naklejek w alfabecie Braille`a. |
W trakcie realizacji |
6. |
Uwzględnienie trudności osób ze szczególnymi potrzebami podczas imprez plenerowych.
|
Koordynator ds. dostępności we współpracy z jednostkami organizacyjnymi |
Zapewnienie podczas imprez plenerowych kabiny dla osób niepełnosprawnych |
Realizacja w całym okresie działania |
7. |
Zapewnienie ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności, inspektor ds. BHP |
Opracowanie szczegółowych zasad ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami w przypadku powstania pożaru lub innego zagrożenia. |
W trakcie realizacji |
8. |
Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy Myślibórz w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności, kierownicy jednostek organizacyjnych |
Bieżący kontakt z jednostkami organizacyjnymi, przesyłanie informacji, organizacja spotkań roboczych. |
Realizacja w całym okresie działania |
9. |
Określenie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z pracownikami Urzędu oraz kierownikami jednostek organizacyjnych |
Działania zmierzające pozyskiwaniom środków zewnętrznych w szczególności z:
|
Realizacja w całym okresie działania |
10. |
Szkolenia z zakresu dostępności. |
Koordynator ds. dostępności, informatyk, kierownicy jednostek organizacyjnych |
Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności |
Realizacja w całym okresie działania |
11. |
Monitorowanie działalności w zakresie wskazanym w art. 14 ust. 1 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności |
Prowadzenie narad i spotkań z kadrą kierowniczą Urzędu oraz ekspertami z zewnątrz |
Realizacja w całym okresie działania |
12. |
Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności, informatyk |
Publikacje tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową. Wprowadzenie opisu alternatywnego do grafik na stronach internetowych Urzędu. |
Realizacji w całym okresie działania. |
13. |
Dostosowanie drzwi wejściowych do Ratusza do osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych |
Montaż urządzeń do automatycznego otwierania i zamykania drzwi lub wspomagającego te czynności |
W trakcie realizacji |
14. |
Dostosowanie budynku Urzędu Stanu Cywilnego do osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych oraz Wydziałem Inwestycji |
Montaż windy zewnętrznej w budynku |
W trakcie realizacji |
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Michał Przybył | 05-07-2024 07:50 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Agata Janiszewska | 05-07-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 05-07-2024 07:50 |